Ugutan Bunuh Tn Guru Nik Abdul Aziz oleh Pemuda UMNO??

Posted on April 30, 2010

5


dah lama tak update blog akibat kekangan masa yang agak melampau, maklumlah semakin dekat dengan peperiksaan akhir semester, banyak benda yang perlu disiapkan, assignment sana-sini, test sana-sini, project sana-sini, next week pulak ada beberapa assignment, project dan test yang saya kena hadapi, tapi tidak mengapa, biasalah tu..

tadi saya berjalan2 di alam internet, dan terlihat satu post ini, di 2 blog alternatif, berkenaan dengan komentar di dalam facebook, oleh seorang pemuda, yang dikhabarkan sebagai seorang pemuda UMNO. Di dalam komentarnya, dia mengatakan “Belum lengkap lagi sebab seekor lagi barua tak mati iaitu Nik Aziz. Tunggu aku pi bunuh Nik Aziz dulu baru lengkap. Setan tu tak layak duduk kat muka bumi ni lagi”..

Sungguh kurang ajar!!

Saya di sini ingin melontarkan satu persoalan, sila nyatakan apa kesalahan yang di buat oleh TG Nik Abdul Aziz? Pastikan jawapan anda adalah berdasarkan bukti2, berdasarkan ilmu yang mendalam, berdasarkan sumber yang

TG Nik Abdul Aziz Nik Mat, seorang Tokoh Gerakan Islam masa kini

tepat iaitu alQuran dan asSunnah. Kepada semua, anda semua tau tak siapa TG Nik Abdul Aziz tu? Seseorang yang berusaha dan mewakafkan diri untuk membina semula Daulah Islamiyyah dan menyahut seruan dan perintah Allah sebaik yang mungkin? Kita semua apa cerita?

Saya malas nak mengupas lebih lanjut berkenaan dengan sifat2 manusia yang selalu memutar belit kan apa sahaja demi untuk membuatkan semua benda selari dengan nafsu mereka. Di bawah adalah post asal, yang saya copy and paste bulat2. Boleh baca..

Nik Aziz Terima Ugutan Bunuh Dari Pemuda Umno…..

Saya terkejut membaca Facebook saya hari ini. Rakan-rakan facebook memaklumkan bahawa seorang pemuda Umno mengugut untuk membunuh Mursyidul Am Pas, Tok Guru Nik Aziz.

Mohd Safuan Hilmi, 24 yang mengaku graduan UiTM dan kini bekerja di Syarikat Prasarana Negara Berhad membuat ugutan mahu membunuh Nik Aziz dalam komennya di satu wall perbincangan dalam facebook.

“Belum lengkap lagi sebab seekor lagi barua tak mati iaitu Nik Aziz. Tunggu aku pi bunuh Nik Aziz dulu baru lengkap. Setan tu tak layak duduk kat muka bumi ni lagi”

“Senang bunuh orang. Tikam jer. Aku sanggup dihukum gantung jika aku dapat bunuh Nik Aziz al Dajal tu”….begitulah kata-kata biadap pemuda Umno ini.

Saya minta pimpinan PAS khususnya PAS kelantan dan Tok Guru Nik Aziz sendiri membuat laporan Polis. Ini adalah satu perkara yang serius kerana jelas, Umno telah merosakan pemikiran generasi muda dan menjadikan ugutan bunuh sebagai permainan biasa. Umno harus bertanggungjawab kerana melahirkan makhluk sebiadap ini.

Saya dapati laman Facebook beliau sudah ditutup…tapi ini maklumat yang saya sempat ambil. Harap disiasat kerana kita tidak boleh memadang kecil hal ini. Kalau dibiar, nanti lebih ramai yang besar kepala dan buat ugutan serupa.

(sumber)