lambert?Hari ni

Posted on October 14, 2010

0


hari ini 14 Okt, dan hari ini juga di jadualkan konsert Adam Lambert Glam Nation Tour Live in Malaysia 2010 (live tu…~)

Bagi aku takde masalah kalau sapa-sapa nak buat persembahan, buatlah, menyanyilah puas-puas, dah tu anak tekak kamu, kamu buat la apa kamu suka, at the end the Almighty will judge on whatever you’ve done towards your body…kan…sama ada buat utk kebaikan atau tak..

 

tape itu lain citer..

 

yang aku nak citer kat sini pasal si lambert nih..aku pecaya ramai antara kita ni yg aware dengan beberapa siri bantahan , tak kesah la hantar memorandum ke, demo ke apa ke, tapi persoalannya bantahan telah dibuat..sebab apa?

diorng claim yng si lambert ni agak2 tak bermoral.. (tengok kat sini, sini)

aku ada gak try cek kat tenet, nak tgok gak gmba2 si lambert, maklumlah aku ni orang kampung, tatau la pasal barat2 nih, yang aku tau gamelan (sbb aku amek gamelan last sem, dapat A- plak, cehss)..ni yang aku jmpa..

 

cuba tengok gmba2 tuh, GAY!! yang aku heran, asal boleh masuk plak mamat ni kat malaysia? tak kan orang2 yang berwajib tak wat study dulu kat atas mamat nih? dah la penyakit sosial masyarakat kat malaysia ni dah teruk, ni nak tambah lagi pengaruh2 luar kat sini?

aku paham mesti pihak2 berwajib ada buat guideline kpd artis nih,pakaian la tingkah laku la apa la..to smua tu nonsense.. ye la kat sini (masa konsert dia kat kl nnti) mungkin la dia tak wat aksi2 gay, mungkin dia bersopan santun budaya timur, tp akan ada orang yang start minat kt dia, start usha2 dia, tgok profile dia dan last2 di khuatiri mengikut budaya dia…

 

bende ni dah terbukti banyak dah…aku bg satu contoh la beckham, mcm mana dia ni di minati oleh orang secara gila, temasuk orang2 kat malaysia ni, buktinya, tgok masa dia meletup dulu, smua pakat2 nak pakai style rambut mcm beckham…

 

tu satu, ada bnyak lagi..so aku risau kalau bende yg sama terjadi kat malaysia, nak mintak Allah tenggelamkan Malaysia ni ke?

Kerajaan pun satu gak, budi bahasa budaya kita la, apa la, banyak gila kempen utk tangani masalah moral, tp asal tak halang konsert gini?

 

tak paham aku…

 

aku harap korang smua tayah la g konsert tuh, bek ko wat saimen ke, fyp ke, fdp ke, fydp ke, ape2 jer la…sia2 jer ada saham dosa nanti…

<ni antara artikel aku yg paling tak bermoral>